Du har kanskje gått forbi langs ei strand. Togskinner som går rett ned i vatnet. Då har du passert ein slipp. Det er ein stad der ein dreg båtar på land for å sette dei i opplag, behandle skroget eller reparere dei. Ein nøkkelfunksjon der menneske lever av og ved havet.
Gründer av si tid
I 1932 kjøpte ein kar med namn Bertel Nilsen ei tomt i strandkanten i Florø sentrum. Forretningsideen var å la småbåteigarar og fiskarar få båtane sine halt i land og bli tatt vare på. For kunnige nevar, det hadde han. Nilsen utstyrte slippen med ein mekanisk verkstad, ein snikkarverkstad og ei smie. Det var nesten ikkje den ting han ikkje kunne fikse. Han kunne til og med forlenge båtar. Dei største fiskebåtane han tok inn, kunne vere 50 til 60 fot lange, i følgje boka Kulturhistorisk vegvisar for Florø.
Verksemda gjekk dårleg under andre verdskrig, men etter krigen tok det seg opp att. To-tre mann, både tømrarar og mekanikarar, jobba hjå Nilsen. Rundt den tida Widerøe flaug over, var Bertel Nilsen 80 år gamal. Kanskje hadde han reparert nok dory-motorar - det var i alle fall på tide å trekke seg tilbake. Sonen Herman tok over og heldt det gåande til 1992. Og det var då bygget vart plukka ned – og sett opp att – på Kystmuseet i Sogn og Fjordane.
Vi spolar 30 år fram i tid. Slippen treng tilsyn og reparasjon. Jill og Øyvind byrjar på jobben med å gjere Nilsenslippen i stand. Kan den bli tilgjengeleg for publikum og læring? Dei kartlegg kva som må gjerast og byrjar å dokumentere arbeidet dei legg ned. Etter kvart som dei jobbar seg inn i det, så er det tydeleg at her ligg det eit potensial til å formidle noko viktig. Vil dei kunne klare å gjenskape dette miljøet, som har vore så viktig for Florø og kysten? Mekaniske maskiner er langt frå kjernekompetansen deira.
Det er då det dukkar opp ein mann med ein misjon.