Stavkyrkjer og vikingskip. Det var inspirasjonen til å sette drakehovud på ein vanleg villa. Det var i siste halvdel av 1800-talet. Nasjonalromantikken blomstra. Eit tid for å skode tilbake, sjå etter det rotnorske. Som målaren J.C Dahl. Han ville gje stavkyrkjene verdi att. På same tid vart vikingskip som Osebergskipet og Gokstadskipet gravne fram. Ut av dette sprang drakestilen, ein norsk arkitektonisk versjon av sveitserstilen.
Keisaren sin favoritt
Keiser Wilhelm II av Tyskland digga uttrykket så mykje at han fekk bygd sitt eige jaktslott etter inspirasjon av stavkyrkjer. Han digga Balestrand også, og besøkte bygda ei rekke gonger. Og her er tettleiken av bygg i dragestil kanskje høgst i landet.
På kaien i Balestrand, vegg i vegg med Norsk Reiselivsmuseum, står Cooperhuset. Det byrja med den britiske kunstnaren Alfred Heaton Cooper og ei kvinne, balestrendingen Mathilde Marie Valentinsen. Alfred kom med båt til Balestrand i 1891. Etter kvart møttest dei to. Kjærleik oppsto. Giftarmål. Eit husvære ville vere praktisk. I 1905 kontakta han Jakob Digre i Trondheim, som selde prefabrikkerte hus i drakestil. Året etter pryda det kaien i eitt av Norges første, store turistmål: Balestrand.
Oppdrag: drakehovud
Ut frå kvart møne spring to kvitmåla dragehovud som sprutar raud eld. Langs mønet buktar ryggfinnane til draken seg. Om treveriket er aldri så godt, i regntunge Vestland vil det til slutt råtne. I vår var det dags for å skifte dei ut. Handverkarar frå De Heibegske samlinger - Sogn folkemuseum, fekk oppdraget.